Halsey, St. Vincent & Lagi Pelumba Terdepan untuk Album Muzik Alternatif Terbaik Mendapat Penghargaan di Grammy 2022

  Grammy 2022: Album Muzik Alternatif Terbaik Dari kiri: Atticus Ross, Halsey dan Trent Reznor bergambar pada 27 Sept. 2021 di Smashbox Studios di Los Angeles.

Halsey album keempat, Jika saya tidak boleh mempunyai cinta, saya mahukan kuasa , nampaknya sesuatu yang pasti untuk pencalonan Grammy untuk album muzik alternatif terbaik. Hebatnya, ia akan menjadi pencalonan pertama Halsey untuk salah satu albumnya sendiri. Satu-satunya anggukan Grammy beliau setakat ini adalah untuk peranan yang diketengahkan dalam Justin Bieber tujuan dan megahit The Chainsmokers 'Closer.'

Jika saya tidak dapat memiliki cinta… , yang mencapai No. 2 pada Bij Voet 200, telah menerima ulasan yang kukuh. Trent Reznor dan Atticus Ross menghasilkan album itu. Reznor menerima tiga anggukan dalam kategori ini untuk album Nine Inch Nails: The Lingkaran Ke Bawah (1994), Yang Rapuh (1999) dan Tanda Ragu-ragu (2013).



  Halsey Atticus Ross Trent Reznor

St. Vincent juga nampaknya sesuatu yang pasti untuk albumnya Rumah Ayah . Dia memenangi anugerah 2014 dalam kategori ini dengan album eponim dan dicalonkan tiga tahun lalu dengan Masseduction . Dia akan menjadi artis wanita kelima dengan tiga atau lebih anggukan dalam kategori ini, mengikuti Björk (lapan), Tori Amos (lima), PJ Harvey (empat) dan Fiona Apple (tiga). St. Vincent menerbitkan bersama album itu dengan Jack Antonoff kegemaran Grammy.

Taman Arlo dimasukkan dengan Runtuh dalam Pancaran Matahari , yang memenangi Hadiah Mercury dan dicalonkan untuk Anugerah Brit untuk album British tahun ini.

Bibir Yang Berkobar-kobar , penama dua kali dalam kategori ini, dimasukkan dengan Ketua Amerika . Kumpulan itu telah dicalonkan untuk Ujian Berjuang (2003) dan Berperang Dengan Mistik (2006).

  St. Vincent

Gorillaz , yang telah dicalonkan dalam kategori ini dengan Humanz empat tahun lalu, kembali beroperasi dengan Mesin Lagu, Musim Pertama: Timez Pelik . Kumpulan maya itu memenangi Grammy 2005 untuk kolaborasi pop terbaik dengan vokal untuk 'Feel Good Inc.'

Memupuk rakyat , dicalonkan dalam kategori ini 10 tahun lalu untuk Obor , dimasukkan dengan Dalam Gelap Malam, Biarkan Burung Bernyanyi .

Gua Nick , yang mendapat satu-satunya pencalonan Grammy sehingga kini empat tahun lalu untuk filem muzik terbaik untuk Sekali Lagi Dengan Perasaan , yang dibuatnya bersama kumpulannya The Bad Seeds, mempunyai dua album yang dipertandingkan: Pembunuhan beramai-ramai (kerjasama yang dipuji secara kritis dengan Warren Ellis) dan Doa Bodoh: Nick Cave Sendirian di Istana Alexandra .

  Nick Cave dan Warren Ellis

Hayley Williams dimasukkan untuk Bunga untuk Pasu/Pecah . Dia memenangi Grammy tujuh tahun lalu untuk lagu rock terbaik untuk lagu Paramore 'Ain't It Fun.'

Groove Armada , yang dicalonkan untuk album elektronik/tarian terbaik lima tahun lalu untuk Lampu hitam , dimasukkan dengan Edge of the Horizon .

Fleet Foxes , yang dicalonkan untuk album rakyat terbaik 10 tahun lalu untuk Ketidakberdayaan Blues , berada dalam senarai penyertaan dengan Pantai .

Danny Elfman , yang telah menerima 13 pencalonan selama ini (semua kecuali satu untuk kerja pemarkahan filemnya), sedang bersaing untuk Kekacauan Besar .

  Hayley Williams dari Paramore

Sufjan Stevens , yang dicalonkan untuk lagu terbaik yang ditulis untuk media visual tiga tahun lalu untuk 'Misteri Cinta' daripada Panggil Saya Dengan Nama Anda , dimasukkan dengan Kenaikan .

Joji, seorang penyanyi/penulis lagu Jepun, diselitkan dengan pujian yang dipuji nektar , yang mencapai No. 3 pada Bij Voet 200 pada awal tahun kelayakan (1 Sept. 2020 hingga 30 Sept. 2021).

Album lain yang bernilai kritikal dalam larian termasuk Japanese Breakfast Jubli , Lucy Dacus’ Video Rumah , milik Clairo anduh (juga diterbitkan bersama oleh Antonoff yang sibuk), Julien Baker's Kelalaian Kecil, Black Country, Jalan Baru Untuk kali pertama , Sarjana Muda Doomin 'Sun , Chvrchs' Keganasan Skrin dan Black Midi Calvacade .

Tiada album Various Artists pernah dicalonkan dalam kategori ini, tetapi Saya Akan Menjadi Cermin Anda: Penghormatan kepada Velvet Underground & Nico mempunyai peluang. The Velvet Underground menerima anugerah pencapaian seumur hidup daripada Akademi Rakaman pada 2017.

  Taman Arlo

Sebanyak 224 album bersaing untuk merebut lima slot pencalonan dalam kategori ini. Itu turun sedikit daripada 231 tahun lepas.

Beck, Björk dan Radiohead terikat untuk pencalonan terbanyak dalam sejarah kategori (lapan). Di samping itu, Thom Yorke dari Radiohead telah menerima dua anggukan individu dalam kategori; Jack White White Stripes telah menerima satu anggukan individu.

Beck, Radiohead dan The White Stripes terikat untuk kemenangan terbanyak dalam sejarah kategori (tiga).

Pengundi Grammy pada masa ini membuat pilihan mereka dalam 80 daripada 86 kategori pada undi. Undian pusingan pertama dibuka pada 22 Okt. dan ditutup pada 5 Nov. Pencalonan akan diumumkan pada 23 Nov. Pemenang akan didedahkan apabila Anugerah Grammy tahunan ke-64 disampaikan di Staples Center di Los Angeles pada 31 Januari 2022.

Kongsi Dengan Rakan Anda

Mengenai Kami

Other Side of 25 Memberi Berita Paling Hangat Mengenai Selebriti Bintang Kegemaran Anda - Kami Merangkumi Wawancara, Eksklusif, Berita Terkini, Berita Hiburan Dan Ulasan Rancangan Televisyen Kegemaran Anda.