Coachella 2022 Hari Kedua Detik Terbaik: 88Rising's Talent Show, Set Pembikinan Sejarah Pabllo Vittar & Lagi

Hari kedua Coachella 2022 Weekend One secara rasmi dalam buku. Sabtu (16 April) di padang pasir menandakan beberapa yang pertama bagi kebanyakan artis dan set pembikinan sejarah yang menetapkan duluan baharu untuk perayaan itu.

Sebagai permulaan, sensasi perangkap Argentina Nicki Nicole membuat persembahan buat pertama kali di Amerika Syarikat, membuat penampilan sulungnya di A.S. di pentas Sonora. Artis berusia 21 tahun yang penuh emosi itu berkata, 'Saya tidak pernah membayangkan bahawa begitu ramai orang akan datang menonton rancangan pertama saya di A.S. Sementara itu, di pentas utama Coachella, set 88Rising mencipta sejarah sebagai kali pertama label rekod mendapat slot dalam barisan Coachella. Tambahan pula, bintang Brazil Pablo Vittar menjadi ratu seret pertama yang membuat persembahan di Coachella.



  Festival Muzik CMA

Tajuk utama hari Sabtu Billie Eilish juga menjadi aksi termuda yang pernah menjadi tajuk utama festival itu. Peminat setianya menahan angin kencang yang kelihatan semakin kuat setiap saat. Artis berusia 20 tahun yang mengungguli carta itu menutup hari kedua dengan menyanyikan lagu hits berturut-turut seperti 'Bad Guy,' 'All the Good Girls Go to Hell' dan 'Happier Than Ever.' Eilish pun ada tetamu istimewa Khalid , Gorillaz 's Damon Albarn dan De La Soul Posdnuos yang menyertainya di atas pentas.

Lihat 14 detik terbaik hari Sabtu di bawah.

3:32 petang — Penyanyi-penulis lagu Mexico Ed Maverick memasuki pentas tertutup Sonora memperkenalkan dirinya di hadapan khalayak ramai. “Hai, nama saya Eduardo. Hello kepada semua warga Eduardo.” Dia terus mempersembahkan set nostalgia menyanyikan lagu kebangsaannya, lagu yang dia harapkan untuk dinyanyikan pada tahun 2020 ketika dia pertama kali ditempah. 'Saya masih tidak percaya saya bermain di Coachella,' katanya dengan penuh emosi kepada orang ramai, yang kemudiannya meminta maaf selepas gitarnya 'tidak berbunyi seperti yang saya mahukan.' Menjelang penghujung persembahannya selama 40 minit, dia membawa keluar Señor Kino untuk mempersembahkan kolaborasi mereka 'Vuelta En U.' “ Di Mexico, di atas batu .” Dia menamatkan lagu kegemaran peminat, 'Fuentes de Ortiz' dan kemudian meninggalkan pentas sementara peminatnya meminta ' Lain lain (satu lagi).'

4:00 petang — Baru sahaja membuat persembahan di Festival Dreamville dua minggu lalu, J.I.D membawa ‘Ville keluar ke barat. Rapper Atlanta membawa EarthGang untuk membuat persembahan 'Meditate' dan ayat-ayat mereka mengenai Revenge of the Dreamers III mencecah 'Down Bad.' 'Buka!,' mereka semua menjerit kepada orang ramai untuk memulakan lubang mosh. J.I.D mempamerkan irama pantasnya sepanjang setnya, mempersembahkan lagu-lagu seperti 'Off da Zoinkys,' 'Workin Out' dan 'Skrawberries,' yang didedikasikannya untuk wanita di khalayak ramai. 'Wanita lebih keren daripada lelaki,' katanya. Pada satu ketika awal-awal lagi, peminat mula melaungkan lagu tertentu dan penyanyi rap Dreamville itu dengan berjenaka menjawab “Kamu cuba ejakulasi pramatang! Kita kena buat foreplay dulu.” Walaupun J.I.D menggalakkan mosh pit, artis itu masih menggesa semua orang untuk kekal selamat kerana dia disertai oleh artis yang sedang meningkat naik Kenny Mason untuk mempersembahkan lagu baharu mereka 'Sitck' daripada lagu Dreamville baru-baru ini. D-Day: Pita Campuran Gangsta Grillz . Kedua-duanya kemudian mempersembahkan encore lagu untuk menutup set J.I.D.

4:40 petang — Nicki Nicole yang berair mata, yang membuat penampilan sulung di A.S. di Coachella, berterima kasih kepada peminat kerana menyokongnya. 'Saya tidak pernah membayangkan bahawa begitu ramai orang akan datang menonton persembahan pertama saya di A.S.,' katanya sambil menahan sebak ketika dia turut menyambar bendera dari Argentina, seorang peminat menghadiahkannya. Menjelang penghujungnya, dia juga menjemput seorang gadis kecil daripada orang ramai untuk menyertainya di atas pentas untuk menyanyikan 'Wapo Traketero.' Walaupun gadis kecil itu benar-benar terkejut dan hanya berdiri beku, ia adalah saat yang manis antara Nicole dan peminat kecilnya.

5:30 petang — Walaupun mempersembahkan 'Peaches' sendiri, Giveon memainkan persembahan yang menenangkan dengan instrumen langsung untuk set malam Sabtunya di pentas utama. Penyanyi Long Beach itu mempersembahkan lagu kebanyakannya daripada album 2021nya Apabila Semuanya Dikatakan dan Selesai… Ambil Masa , kecuali untuk 'Peaches' dan versi separa rock ayatnya pada 'Gaya Bebas Chicago' Drake. Giveon pastinya memakai bahagian itu dengan kemeja butang biru Chanel dengan kolar putih dan manset dan beberapa rantai. Dia juga memegang segelas wain putih untuk sebahagian daripada persembahannya sebelum mendedikasikan 'World We Created' kepada pasangan dalam khalayak yang berinteraksi dengannya. “Sudah berapa lama kamu bersama? Adakah anda mempunyai lagu? Lagu seterusnya yang saya akan mainkan, ini lagu anda, ia hanya milik anda, ok?,” kata penyanyi R&B itu kepada mereka. Giveon mengakhiri dengan versi memanjang 'Ulang Tahun Sakit Hati.'

6:12 petang — Set Cuco yang trippy, bersandar batu terasa dibuat khusus untuk padang pasir, fakta yang dibuktikan oleh persembahannya 'Under the Sun,' sebuah lagu yang mendabik dada, tanduk berat yang membunyikan lagu keemasan Coachella dengan sempurna.

7:04 malam — Set 88Rising — yang beroperasi seperti persembahan bakat yang berkualiti tinggi dan sangat mengagumkan — mencipta sejarah sebagai kali pertama label rekod mendapat slot dalam barisan Coachella. Persembahan selama 80 minit itu terasa seperti perayaan; Daripada kepulangan lakonan K-pop 2NE1 yang ditunggu-tunggu kepada set festival pertama artis J-pop Hikaru Utada, ada sesuatu yang patut dipuji pada setiap masa. Tetapi satu daripada detik-detik yang menyerlah set itu datang daripada pelakon label NIKI, yang disokong oleh orkestra 15 keping ketika dia menyampaikan lagunya “Split,” yang diperkenalkannya dengan berkata: “Lagu seterusnya ini adalah untuk keluarga saya dan negara saya. ” Bagaimana pula label itu akan mengingati kejayaan sedemikian? Ia berfikir ke hadapan — 88Rising mengeluarkan album kompilasi baharu bertajuk Head In The Clouds Forever.

7:26 malam — Pengeluar rekod Perancis, Tchami secara tidak dijangka membawa keluar Gunna semasa malam Sabtunya di Panggung Sahara. Kedua-duanya mempersembahkan lagu mereka 'Praise' kemudian Gunna mengetuk 'Pushin P' untuk kali kedua selepas menyertai Lil Baby untuk 'Drip Too Hard' pada malam Jumaat (15 April).

8:10 malam — Peminat sudah merasai tenaga set Disclosure, kerana duo DJ memainkan gabungan rentak kegemaran peminat termasuk 'Latch,' 'Tondo' dan 'When a Fire Starts to Burn.' Untuk menaikkan gembar-gembur itu lagi, Khalid muncul di atas pentas dengan sut hijau limau untuk mempersembahkan kolaborasi kumpulan itu pada 2019, 'Talk.'

8:30 malam — Pabllo Vittar menikmati semua cinta yang ditawarkan peminatnya. Lagipun, dia mencipta sejarah malam ini. 'Nama saya Pabllo dan saya seorang ratu drag dari Brazil - ratu drag pertama yang membuat persembahan di Coachella,' katanya. Set bertenaga tinggi dan garangnya di pentas Gobi memikat peminat yang tidak pernah berhenti menari mengikut tiga bahasa tekno dan lagu popnya. Menjelang penghujung setnya, dia membawa keluar Rina Sawayama untuk mempersembahkan single baharu mereka 'Follow Me.' Semasa dia mengucapkan selamat tinggal, Pabllo tidak dapat menahan tangis. “ Terima kasih banyak - banyak . Terima kasih, Coachella.”

8:35 malam — Flume terpaksa memulakan semula setnya selepas kekacauan yang singkat, tetapi cegukan itu nampaknya tidak menjejaskannya. DJ/produser menyampaikan lagu 'You & Me' dengan lancar sebelum memulakan ramai tetamu bermula dengan Vince Staples untuk 'Smoke & Retribution.' Kejutan yang lain datang dari MAY-A dan Oklou, yang ditaburkan di seluruh set yang juga bersandar pada muzik baharu — dan betul-betul menampilkan lagu campuran Flume lagu SOPHIE 'Is It Cold in the Water?'

10:09 malam — Megan Thee Stallion menyampaikan satu set yang penuh dengan pita campuran lama dan carta teratas yang lebih terbaharu seperti “WAP” dan “Savage” — malah membuat debut lagu baharu, yang menurutnya adalah peribadi untuknya dan didedikasikan untuk “siapa f— it mungkin membimbangkan…” Patutlah, lagu yang dibalut dengan Meg mengulangi frasa, “Yous a b—-.” Tetapi lebih daripada satu saat dari set itu, Megan menggandakan apa yang Anitta - dengan persembahan seks positifnya sendiri - terbukti benar pada hari pertama. Menjadi diri sendiri pasti membuahkan hasil. Seperti yang terbaik yang dikatakan Meg, 'Saya ingin mengambil sedikit masa untuk mengatakan: Gadis panas sebenar s—.'

10:35 malam — Stromae membuka kepulangannya yang sangat dinanti-nantikan ke pentas Coachella dengan animasi Pixar-esque, di mana versi kartun penyanyi itu terbang ke Indio dari Marikh. Dia kemudiannya mempersembahkan set dinamik, lengkap dengan hits lama dan baharu, anjing robot yang menghantar baju sejuk kepada Stromae di atas pentas dan animasi latar belakang yang mengagumkan. Kemuncak set itu ialah 'Fils de Joie,' di mana bintang Belgium itu berdiri di podium, memberikan sidang akhbar kepada penonton tentang seorang pekerja seks yang telah meninggal dunia. Lagu itu memberikan pemikiran tentang orang yang telah meninggalkan pelbagai orang dalam hidupnya, menyerlahkan bagaimana setiap watak mempunyai 'mata tertutup' kepada stigma wanita dalam bidang pekerja seks yang dihadapi.

10:50 malam — Menandakan persembahan pertamanya sejak pita seksnya membabitkan dua lelaki lain bocor pada bulan Februari, Isaiah Rashad memulakan setnya dengan montaj video yang ditujukan kepada gajah di dalam bilik. “Tujuan berbuat demikian adalah untuk memalukan dia. Namun, itu menjadi bumerang,” kata salah seorang suara. 'Apabila videonya bocor, impiannya dan segala-galanya meningkat.' Rapper Chattanooga itu memulakan set Sahara Stage malam Sabtunya dengan Kal Banx mempersembahkan 'RIP Young.' Dia kemudian membawa keluar Doechii untuk 'Wat U Sed' dan lagu baharunya 'Crazy.' “Saya melihat semua mesej dan semua positif. Kamu semua telah menyelamatkan saya beberapa bulan kebelakangan ini,” katanya. SiR juga membuat penampilan untuk '4r Da Squaw.' Rashad menutup setnya dengan 'Headshots.'

12:37 tengahari — Menjelang penghujung set tajuk dua hari Billie Eilish, bintang bintang itu melayan peminat dengan persembahan jemputan daripada Damon Albarn — anggap itu detik “When Harry Met Shania” miliknya sendiri (dari set tajuk pertama Styles). Albarn berjalan di atas pentas untuk meminjamkan vokal kepada 'Getting Older,' daripada album kedua Eilish Lebih Bahagia Daripada Sebelumnya , dan bertahan untuk 'Feel Good Inc.,' yang mana Posdnuos De La Soul turut menyertai dan menyuntik set terakhir Eilish dengan tenaga yang tinggi. 'Ini adalah najis paling gila yang pernah saya alami,' kata Eilish. 'Lelaki ini mengubah hidup saya dalam banyak cara, dan mengubah pandangan saya tentang muzik dan seni dan penciptaan.'

Kongsi Dengan Rakan Anda

Kategori Popular: Muzik , Ulasan , Negara , budaya , perniagaan , Anugerah , Konsert , Lirik , Pukul Carta , ciri-ciri ,

Mengenai Kami

Other Side of 25 Memberi Berita Paling Hangat Mengenai Selebriti Bintang Kegemaran Anda - Kami Merangkumi Wawancara, Eksklusif, Berita Terkini, Berita Hiburan Dan Ulasan Rancangan Televisyen Kegemaran Anda.